SELAMAT DATANG KE BESIHITAM WEBZINE

Tuesday, July 27, 2010

GUITAR WAR 2...luka lama berdarah kembali

24 julai 2010 betul2 membuatkan aku terpaku seketika tatkala kawan2 seperjuangan aku sudah mula menunjukkan taring keberanian untuk menyahut cabaran aku supaya keluar daripada kepompong Jengka untuk terus merealitikan segala fantasi di ibu kota Kuala Lumpur..Misi mereka yg terpendam sejak dulu lagi kini telah tercapai iaitu ingin beraksi di pentas bersama2 kumpulan pujaan mereka..

Harus aku perkenalkan mereka iaitu X CITY kumpulan yg berasal dr bandar pusat jengka ini sudah sememangnya terkenal disana... konsert GUITAR WAR yg menampilkan JOE BURNMARK dan MUS MAY sememangnya menggamatkan suasana di ONE CAFE KL.

XCITY sebagai band pembukaan..band yg harus di beri perhatian yg mendalam..vokalis seakan2 MUS MAY dr segi gerak geri dan mutu persembahan mereka sedikit sebanyak terpengaruh dgn kumpulan MAY..kumpulan yg x putus2 mendendangkan lagu kegemaran aku..hehehe

band kedua pd hari itu YAKAMASHI..band yg berasal dr Singapura tetapi line up hari tu banyak menggunakan khidmat artis profesional seperti Ah Tong dan Yantoi..sudah semestinya sebuah persembahan yg baik..band seterusnya DARK KNIGHT..masih mentah jika dibandingkan band2 yg tersenarai..persembahan yg bertali arus mereka betul2 membuatkan aku tidak henti2 menganguk2 kan kepala aku pada hari tersebut..band rock yg bermelodik ini betul2 ghairah mempersembahkan skill masing2..yearghhhh..

nampaknya persembahan diberhentikan seketika dan aku mula masuk ke dalam dewan tersebut setelah 2 band yg aku sendiri tidak tahu apakah namanya..hahaha.. tu diaaaa..kelibat otai rock kita iaitu ABG RAMLi..walaupun sudah berkerusi roda,,beliau tetap setia dgn kegilaannya..ROCK SAMPAI MAMPUSS!! yeahh..aku ingat 1 hari nanti aku nak g temuramah dia la..hehehe..

sudah tiba masa yg ditunggu2.. JOEEEEEE...BURNMARKKKKKKKKK.. hahaha..Joe yg aggresif memainkan intro solo beliau telah menarik semua penonton2 yg dibelakang untuk ke hadapan stage untuk melihat lebih dekat lagi kemahiran yg beliau ada..sudah semestinya Malmsteen menjadi guru beliau..ape yg aku mampu lakukan waktu itu hanya mengangakan mulut sahaja..ye la..aku mane la tau skill2 macam tu..hehehe..serangan tanpa henti yang dilakukan Joe telah mengundang kemarahan Mus MAY..inilah saat2 yg ditunggu2 oleh crowd..aku x pasti adakah cowd tunggu Mus ataupun Joe?? ahhhh..peduli ape aku..hahaha..janji aku terhibur dengan persembahan mereka..konsert tersebut berakhir dgan kepuasan yg amat sgt..hahaha..walaupun ade rase sedikit kekecewaan terhadap penonton yg dtg..hurmm..pihak organizer kene bertindak segera..

ape2 pun aku mengharapkan konsert seperti ini diteruskan lagi dgan segala persediaan dan persiapan yg sempurna..HAILLLL!!!

2 comments:

deaf-angel said...

lama tak update..

beb, tampal ler gambo nak nengok jugak aksi2 band2 main tu hari hehe

BESIHITAM said...

hahaha..lama giler x ambik port..okeh nanti aku upload gambo k..hehehe